UAu! Això és química

UAu! Això és química és un projecte al servei dels professors de química a batxillerat consistent en vídeos de curta durada que tracten 18 temes corresponents a la divisió del temari de química a batxillerat. L’estructura dels vídeos és sempre la mateixa: es parteix d’una situació quotidiana, propera als alumnes, de la qual sorgeix una pregunta. Els químics, investigadors i professors a la Universitat de Girona, responen des del laboratori amb una explicació curta acompanyada d’un experiment espectacular. D’aquesta manera, aquests vídeos esdevenen una bona forma d’introduir cadascun dels temes a l’aula de química a batxillerat.
El projecte ha estat dirigit pel Dr. Josep Duran i ideat des de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital (C4D), el Departament de Química i la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona, en conveni amb l’Escola Universitària ERAM, adscrita a la UdG.

Gener de 2014.

Mescles homogènies

Mescles heterogènies

Estat sòlid