NinsLab – Qui som?

NinsLab

NinsClub és una plataforma web que va ser creada per l’Empresa Educatales  SL. L’objectiu és dotar a famílies i escoles d’eines per treballar a casa i a l’aula activitats multidisciplinars.  Aquesta interdisciplinarietat del projecte passa per poder relacionar els contes amb diferents camps, essent un d’ells la ciència. NinsLab ha estat l’embrió per fer entendre que un conte ens pot apropar la ciència o que la ciència ens pots apropar a un conte (La Força d’un Conte publicat per en Joan Trillas a El Punt Avui).

PetitsCientifics NinsLab ens permet fer arribar la ciència als més petits, al mateix temps apropar la universitat a les escoles. El jove equip de NinsLab aprèn física, química, robòtica i matemàtica tot relacionant-ho amb arguments dels contes publicats o aquells que ells triïn. Aquest projecte està coordinat des de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la Universitat de Girona i les autores dels contes de les col·leccions anteriorment esmentades (creadores del projecte Ninsclub). Totes les activitats estan conduïdes per professorat expert, científics de la UdG que a més tenen un lligam amb ensenyament. La formació dels NinsLab es realitza a les instal·lacions que la mateixa C4D té al Parc Científic i Tecnològic

Fent desaparèixer  les coses que ens fan por. Fira del conte, Setembre 2014, Barcelona.

Fent desaparèixer les coses que ens fan por. Fira del conte, Setembre 2014, Barcelona.

Ara per ara es tracta de una activitat pensada com a extraescolar, sense ànim de lucre i amb la finalitat de dotar al nostres petit científics de coneixements que d’altra manera no podrien adquirir. Una de les maneres més clares de mostrar el que fan és acompanyar a les autores dels contes en alguna presentació i d’aquesta forma ensenyen que la lectura no està tant allunyada de la ciència ni de la música.

Tots aquests petits científics reben sessions sobre diferents temes cada dues setmanes. Això els permet tenir una visió de la ciència i la tecnologia molt més àmplia, igual que els acosta als investigadors. Podeu passejar per les diferents sessions que han anat fent, des de aprendre matemàgia, a analitzar-se la seva saliva per veure-hi el ADN, fer molècules, i un munt d’experiments més.

L’Helena Riuró i en Pep Anton Vieta, acompanyats per la Sara Pagans són els investigadors responsables de formar als nostres petits científics. Sense ells no hi haura NinsLab.