Oct 042017

En el marc del projecte de Màgia i Ciència que desenvolupem amb en Fernando Blasco (Univ. Pol. Madrid), hem anat participant al certamen Ciencia en Acción, que es desenvolupa anualment en dues fases. En una primera, s’envien experiències divulgatives científiques reals (tallers, experiments, videos, etc.), i en una segona hi ha una trobada presencial amb els finalistes escollits en cadascuna de vàries categories (laboratori de matemàtiques, demostracions de química, demostracions de física, tecnologia, etc.)

Aquest any hem tingut la sort de ser escollits com a finalistes (juntament amb 12 experiències més) de l’apartat de Laboratori de Matemàtiques amb l’experiència “Quin dia de la setmana és…”, que combina el taller WeekDayRings per saber el dia de la setmana corresponent a qualsevol data, amb el taller d'”I tu, quin element ets?” de la Taula Periòdica dels Elements, juntant-hi la determinació de la fase de la lluna i de la data de Pasqua.

L’any 2014 el nostre grup va ser finalista i va obtenir la menció d’honor en l’apartat de presentació en escena, amb “La Màgia de la taula Periòdica”, a la final que va tenir lloc al Cosmocaixa de Barcelona. L’any passat 2016, vam ser a Algesires a la final, amb el taller “Menjar bé és ciència”. Aquest any, doncs, hi participem per tercera vegada dins d’aquest projecte de Màgia i Ciència que vam començar fa tres anys.

Igual que l’any passat a Algesires, a Ermua/Eibar hi seran la Judit Torrent, en Marc Herce i en Marc Castaño, estudiants de la UdG i de l’escola de divulgadors de la C4D. Divendres 6 a la tarda ja hi haurà els tallers, però serà dissabte la gran jornada, on també hi haurà la visita del jurat. Diumenge hi haurà una fi de festa i l’entrega de premis.

Molta sort als nostres tres representants!

Posted by at 07:12