Sep 202017

Experiments, jocs, tallers, demostracions i trobades amb científics de la Universitat de Girona. Presentat per Dani Jiménez, divulgador científic i conductor del programa de Televisió de Catalunya “Dinàmiks”. Divendres 29 de setembre de 2017, a partir de les 5 de la tarda, al pati de la Casa de Cultura de Girona. Activitat de franc.

Ara fa deu anys, es va fer a la Plaça de Sant Domènec la primera edició de la Nit Europea dels Investigadors a Girona, més coneguda com a Nit de la Recerca. Igual que en moltes altres ciutats d’Europa, i amb la voluntat d’acostar la gent de ciència a tothom, s’han anat organitzant anualment tallers, xerrades i activitats adreçades a tot tipus de públic.

L’any 2016 es va canviar lleugerament de format i la Nit de la Recerca es va fer a la Biblioteca Carles Rahola, amb una excel·lent acollida. En l’11a edició a Girona, aquest any es torna al format habitual al pati de la Casa de Cultura de Girona. amb tallers divulgatius,jocs, demostracions i la presència del show del mediàtc Dani Jimènez, que a més actuarà com a presentador. L’animació de la Nit de la Recerca la completaran els joves participants als Campus d’Estiu de Màgia i Ciència, que faran tota mena de jocs per a petits i grans, sempre dins d’un esperit de divulgació de la ciència. En aquesta ocasió la divulgació de la ciència no es limita a l’entorn universitari. Per això hi haurà nous tallers, com el taller gravitatori a càrrec del Tecnoateneu de Vilablareix. I una aportació des de Madrid, un taller de geometria amb colors.

El pati de la Casa de cultura permetrà també oferir una pinzellada conjunta de les activitats singulars de la Universitat de Girona adreçades a estudiants preuniversitaris: Jove Campus de Recerca i Campus PreBAT, CRACS, Girobòtica, FIRST Lego Leagu, Campus d’Estiu de Màgia i Ciències, Campus Presub, etc.

La Nit de la Recerca és, abans de res, un esdeveniment de ciutats europees. La seva plasmació vindrà fonamentalment de la mà d’investigadors de la UdG que gaudeixen d’ajuts finançats per la Comissió Europea. Per un cantó, en faran una petita presentació dalt de l’escenari del pati de la Casa de Cultura, i per un altre el públic assistent els podrà conèixer personalment i fer-los tota mena de preguntes sobre la seva activitat.

L’organització d’aquesta iniciativa la fa la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la Universitat de Girona. Tant aquesta activitat com la pròpia Càtedra és dirigida per la Sílvia Simon, que fa pocs dies va rebre la Distinció Jaume Vicens Vives a la Qualitat de la Docència Unviersitària, on entre d’altres consideracions la Generalitat de Catalunya va valorar la seva activa implicació en esdeveniments de cultura científica com la Nit de la Recerca. Aquesta investigadora serà també, a partir de 2017, la directora dels Campus d’Estiu genèrics de la UdG (JCR i PreBAT).

La Nit de la Recerca forma part d’un projecte finançat per la FECyT, i està cofinançada pel Consell Social de la UdG. Forma part de les diferents accions del projecte global “Comunicació Low-Cost de la Recerca” (#clowcore) liderat per la mateixa Sílvia Simon. La Nit és patrocinada per l’empresa Haribo, i hi col·labora la Diputació de Girona.

Us hi esperem!

Posted by at 07:15