May 192017

Els cubs de Rubik, preparats per La Màgia del Color!

El passat divendres dia 12 de Maig varem participar a la Fira de la Ciència per a Petits Grans Científcs, val a dir que per nosaltres coneguda com la Fira de la Lídia (La Lídia Ochoa n’ha estat l’ànima des de la primera edició). Aquesta Fira actualment està organitzada per La Caseta Serveis Educatius de l’Ajuntament de Girona, El Centre de Recursos Pedagògics del Gironès, L’Obra Social La Caixa i La Universitat de Girona. Concretament de la UdG hi participen els estudiants de Mestres portant-hi a terme tot de tallers adreçats a alumnes de 4rt a 6è de primària i alguns cursos de infantil.

Les autoritats espectants amb el Storytelling d’en Marc Castaño.

Però també la C4D hi hem estat present des de quasi la primera edició, portant-hi tallers amb molt ciència. Concretament aquest any, amb el projecte “La Màgia dels Colors“, hi hem fet dos tallers. Aquests han estat portat a terme per en Marc Castaño, en Marc Herce i l’Ànnia Carré, amb la coorganització d’en Miquel Duran i la Sílvia Simon.  Els alumnes que ens varen visitar, 4rt de l’Escola Tailà varen sortir contents d’haver descobert com en Jean Paul, pintor parisenc podia fer pintura d’una forma “diferent”. També es varen emportar un flexàgon, que els permetia passar d’un color a un altre només anant girant cares!

Com sempre tota una experiència intentar explicar alguna de les recerques que fem a infants de primària, es clar, sempre fent servir conceptes del dia a dia.

Els dos taller situats a la Plaça Josep Pla de Girona.