May 082017

Taller de la @c4dudg @iqccudg

Dissabte dia 6 de Maig varem ser a la Fira Ciència entre tots, conjuntament amb un miler de professors i estudiants de secundària.

Una taula periòdica amb molta història. Des d’Andorra! proyectos.cimand.net

Des de la C4D i el IQCC varem portar dos tallers per tal d’acostar la ciència i la recerca a tota aquesta gentada que hi havia entre la Plaç
a Catalunya i la Plaa Hospital de Girona. Concretament hi varem portar els projectes #CLowCoRe (Comunicació de la Recerca Low Cost) i #magsci (La Màgia de la Ciència). Per una banda varem poder explicar la importància de la quiralitat, i per altra, molta gent va poder interaccionar amb el #WeekRingDay. Aquest taller l’hem adaptat amb nous materials i nou disseny, d’aquesta manera la gent pot “calcular” quin dia de la setmana era una data concreta!

@LaSalleCassà desvetllant “secrets” màgics de la ciència

N’hi havia un munt de tallers! De física, de química, de matemàtiques, … realment teníem la Ciència al Carrer. Entre altres varem poder gaudir de la Taula Periòdica que ens portaven des del Colegio de los Pirineos d’Andorra, amb moltes curiositats. Des de La Salle de Cassà ens varem voler mostrar la ciència de la màgia o tal com nosaltres diem, la màgiade la ciència.

Però la C4D també hi ha participat, via en PepAnton Vieta, en la revisió de les diferents fitxes presentades per tots els tallers, per tal de que es puguin reproduir de nou. Les trobareu a www.cienciaentretots.cat!

Però sense en Tavi i tot el seu equip no hi hauria fira, pel que els volem donar les gràcies per portar la Ciència al Carrer. Tal com va dir en Joan Miró en una trobada recent, fem que “Ensopeguem amb la Ciència”, un dels grans objectius que tenim des de la C4D.