Nov 092016

Image

Aquest any 2016 la Diada de Sant Albert tindrà lloc a la Facultat de Ciències de la UdG divendres 18 de Novembre, de tal forma que clourà la Setmana de la Ciència. Igual que en d’altres anys, per a aquesta jornada festiva hem proposat dos tallers orientats tant a la comunitat de la UdG com als visitants:

• La Màgia del Cub de Rubik, una petita trobada dirigida als entusiastes d’aquest joc, i que vulguin conèixer una mica les seves propietats matemàtiques, la seva ciència, la història i l’estat actual. Potser fins i tot tindrem un robot que el resoldrà. També s’analitzarà la variant senzilla del cub 2x2x2 i s’hi exposaran altres formes curioses derivades del cub original. Finalment, es farà un repàs als articles científics que han fet servir el concepte del Cub de Rubik, per exemple la teoria de Quarks, en ciència de materials, o en treballs de proteïnes.
  • L’Art i la Ciència de l’Origami, un taller coorinat per Marie Diumenge, professora de l’Institut Arago de Perpinyà i de la UPVD. Aquest taller va ser presentat fa poc a la Setmana de la Ciència de Perpinyà, i forma part de les activitats en col.laboració entre la C4DUdG i la UPVD. Aquesta professora coordina la iniciativa Math en Jeans. “Science et Art c’est le mélange des genres. Cette année les mathématiques rencontrent les pliages. Venez apprendre les origamis. Technique de pliage japonais (ORU=plier et KAMI= papier) qui consiste à réaliser, à l’aide d’une simple feuille de papier, généralement de forme carrée, une succession de pliages ingénieux, pour arriver, sans opérer de découpage ou de collage, à la représentation de toutes sortes de modèles (du bateau, chapeau, aux animaux, objets de la vie quotidienne ou formes mathématiques). L’origami ou comment faire de l’art et de la géométrie à l’aide d’une simple feuille de papier.”

La jornada tindrà lloc de 10 a 1 del matí de divendres 18 de novembre. Us esperem al hall d’entrada de l’edifici!

cartell_udg_stalbert2016-p