Sep 232016

cea17

Ciencia en Acción es un certamen anual que té com a objectiu aproximar la ciència i la tecnologia al gran públic d’una forma dinàmica, fàcil  i amena. Fa dos anys, en l’edició que es va celebrar al Cosmocaixa de Barcelona, l’espectacle “La Màgia de la Taula Periòdica” hi va participar com a finalista, i va obenir una Menció d’Honor del Jurat, que li va permetre ser present a Science on Stage a Londres, el juny de 2015.

Per a la propera edició de 2016, que tindrà lloc a l’Escola Politècnica Superior d’Algeciras, del 7 al 9 d’octubre, la comissió de selecció ha escollit el taller “Menjar bé és ciència”, que vam presentar en el marc del projecte de Màgia i Ciència. Els participants seran en Marc Castaño, la Judit Torrent i en Marc Herze, tots tres estudiants del Grau de Química de la Universitat de Girona, i col.laboradors habituals de les activitats del projecte de Màgia i Ciència i de les altres iniciatives de la C4DUdG.

Aquest taller respon a un recull dels jocs de “La Màgia de l’Alimentació”, que a obtenir la beca Educar Menjant de la Fundació Jaume Casademont, i que està també finançat parcialment per un ajut de la FECyT. Sota la coordinació de Miquel Duran, Fernando Blasco i els investigadors de la Càtedra, el guió del taller és d’en Marc Castaño, encara que tots els estudiants implicats han col.laborat en la seva posada en pràctica. Els jocs ja es van implantar a la Fira de la Ciència de Girona, el Festival FIMAG de Torroella de Montgrí, la Setmana de les Sorpreses a la Biblioteca Carles Rahola de Girona, i en d’altres ocasions.

Molta sort a tots tres a Algeciras!

Resum del taller, en anglès:

This 25-minute activity provides an imaginary story of a cook (Chef) who explains in an amusing and attractive way how he became one of the best Chefs in the world, and how he was able to cook dishes that are both desirable and healthy. This activity carries several games on good based on mathemagic, with chaining elements belonging to gamification. The audience does participate actively, too. Games are performed by several UdG Science students; Marc Castaño wrote the script, while senior members of “The Magic of Science” C4DUdG project provide the scientific supervision. This show has been already offered piecewise publicly, with a strong impact on children and adults. Using the aforementioned script ideas, the various games combine the mystery and secrets of mathematical tricks with the interest of increasing healthy food and nutrition. The overall purpose is twofold: to increase awareness of different audiences towards Science, and to catalyze devising of healthy menus. Hashtag: #lamda #magsci