Nov 112015

ImageDivendres 13 comença una nova edició de la Setmana de la Ciència, que en aquesta ocasió celebra el seu 20è aniversari a Catalunya. Amb aqust motiu, la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital (@C4DUdG), l’Institut de Química Computacional i Catàlisi (@IQCCUdG), i el Departament de Química de la UdG (@QuimicaUdG) han coordinat l’organització de tot un seguit d’activitats de caire ben divers.

En general, totes les activitats són de lliure participació i no hi cal inscripció. El I Science Slam que es farà dijous al matí serà en anglès.

Divendres 13/11

De 8 a 2, el Departament de Química de la Universitat de Perpinyà-Via Domitia farà el taller “La Llum i la Química” al Hall de la Facultat de Ciències, en el marc de la Diada de Sant Albert. Aquest taller s’emmarca en la col.laboració que fa temps que s’ha establert entre la C4DUdG i la UPVD, en les respectives Setmanes de la Ciència: fa poc la C4D va participar al Village des Sciences de Perpinyà. Assitència lliure.

Dissabte 14/11

D’11 a 12:15: Taller de Viquipèdia i Ciència a la Viquitrobada de Girona, Biblioteca Carles Rahola. En col.laboració amb Amica Wikimedia. Assistència lliure.

Dimecres 18/11

Matí: diversos investigadors d’aquest àmbit faran xerrades a centres no universitaris, en el marc del Dia de Ciència a les Escoles.

18:00 Quimithon: Apps de Química, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències. El QuimiThon és una trobada per analitzar les darreres novetats en apps mòbils relacionades amb la Química. Per a aquest curs s’organitzarà dues vegades, el novembre en el marc de la Setmana de la Ciència, i l’abril el el marc de la Jornada OpenChem. Assistència Lliure.

19:00 QuimiNet: activitat inicialment prevista, però ajornada per a la primavera de 2015

Dijous 19/11

12:30 I Science Slam IQCC, a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències. Assistència lliure.

18:00 Presentació de les activitats de la C4DUdG per al curs 2015/16, Sala de reunions del cos C1 de Ciències. Inclourà la presentació del projecte “La Màgia de l’Alimentació”, beca Educar Menjant de la Fundació Jaume Casademont. Assistència lliure.

19:00 Itinerari Màgic-Químic per Girona. Sortida des de les Lletres Toves, davant de la Casa de Cultura de Girona. Assistència lliure.

20:30 Toc de Màgia i Ciència. Lloc a comunicar directament als assistents. Assistència previ contacte a c4dudg@gmail.com

Dilluns 23/11

17:30 Benvinguda als estudiants de 1r de Química, a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències. Amb intervencions del Dr. Albert Poater, investigador postdoc a l’IQCCUdG, la Dra. Cristina Butchosa (Nylstar Blanes), i de la direcció del Departament de Química.