Oct 142014

Image

El 21 d’octubre farà 100 anys que va nèixer en Martin Gardner, que ens deixava el 2010 després d’una llarga trajectòria com a periodista i comunicador científic, a part de mag i filòsof. Després de tenir la sort d’haver pogut assistir a dues de les trobades Gathering for Gardner (el 2010 i el 2014, a Atlanta), ja el 2010 vam organitzar a la UdG aquest esdeveniment, i que per tant va per la seva cinquena edició.

L’any passat vam tenir la sort de poder comptar amb en Fernando Blasco i la gent de matemàtiques de Girona. Aquest any volem obrir-ho més cap a la màgia, una de les vessants d’en Martin Gardner, dins del projecte que tenim de Màgia i Ciència, ja que volem treballar la intersecció de Màgia, Ciència i Educació (ara mateix tenim un projecte finançat pel Consell Social de la UdG: La Màgia de la Taula Periòdica).

Aquest cop doncs farem el g4g-com al migdia, tot oferint beguda i entrepans als assistents. La descripció de la trobada és al web que recull tots els esdeveniments que es fa al món durant aquests dies:

http://www.celebrationofmind.org/EVENTS.html#47 i la recollim aquí:

Martin Gardner, Magic and Science

Our event will address especially the role Martin Gardner played in the intersection between Magic and Science. People from all ages, interests and expertise are welcome. Local magicians are expected to gather too. Soft drinks and sandwiches will be provided free of charge within the limit of 50 attendants. The organizers will focus first on the celebration of the 100th anniversary of Martin Gardner. Then, attending magicians will recreate one of MG’s tricks or games. Later, the usefulness of Magic for Education will be discussed. Finally, more science-oriented curiosities, recreational problems and activities will be offered. The overall duration of the meeting will not exceed 2 hours.

Image

La trobada doncs tindrà lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la UdG, entre 2/4 de 2 i 2/4 de 4. Per tal de saber quanta gent serem, i poder preparar el material, cal que les persones interessades es registrin a aquesta adreça, i així també podrem tenir-los al corrent de l’actualitat d’aquest tema: http://goo.gl/forms/B8iP5B5Hlt

Ens agradarà fer una mica de màgia amb el menjar, per exemple seguint el llibre de “Magic with food” de Penn & Teller, o migpartint de forma quiral un bagel… si en trobem per Girona, és clar!

Si voleu més informació sobre aquesta trobada, no dubteu en contactar-nos! Coordinador: correu electrònic a miquel punt duran a udg punt edu

Aquest event està patrocinat parcialment per la revista Investigación y Ciencia @iyc_es

LOGO IYC 2011 NEGRO

3 Responses to “Cinquena edició del Gathering for Gardner Celebration of Mind: dilluns 27 d’octubre al migdia a Girona”